اخبار

1396/09/20
ریچارد برانسون (Richard Branson)، رئیس گروه ویرجین(Virgin Group) است. در ابتدای کارش در سال 1970 یک فروشگاه کوچک به نام (virgin record) به راه انداخت. سرمایه برانسون 5.1 میلیارد دلار است و رئیس گروه ویرجینی است که متشکل از 400 شرکت در سراسر جهان است. تنها هشت فقره از این شرکت ها بیش از یک میلیارد دلار در سال درآمد دارند. وی در کتاب 2012 خود "مانند یک تازه کار: اسراری که در دانشکده کسب و کاربه شما آموزش نمی‌دهند"، پنج رمز موفقیت خود را برای شروع یک کسب و کار معرفی می‌کند.


 ریچارد برانسون (Richard Branson)، رئیس گروه ویرجین(Virgin Group) است. در ابتدای کارش در سال 1970  یک فروشگاه کوچک به نام (virgin record) به راه انداخت. سرمایه برانسون 5.1 میلیارد دلار است و رئیس گروه ویرجینی است که متشکل از 400 شرکت در سراسر جهان است. تنها هشت فقره از این شرکت ها بیش از یک میلیارد دلار در سال درآمد دارند. وی در کتاب 2012 خود "مانند یک تازه کار: اسراری که در دانشکده کسب و کاربه شما آموزش نمی‌دهند"، پنج رمز موفقیت خود را برای شروع یک کسب و کار معرفی می‌کند.

 

1. اگر از کاری که انجام می دهید لذت نمی برید آن را رها کنید. 

"زمانی که من شرکت خود را در زیرزمین در غرب لندن به راه انداختم، هیچ طرح بزرگ و یا استراتژی وجود نداشت. من قصدی برای ساخت یک امپراتوری کسب و کار نداشتم. من خیلی ساده به دنبال چیزی بودم که مردم با استفاده از آن لذت ببرند و در پایان روز از این که عایدی به حد کافی برای پرداختن قبوض بود شکرگزار بودم. "

 

 2. خلاق باشید - چیزی متفاوت ایجاد کنید

از لحظه ای که تصمیم گرفت تا شرکت خود را در سال 1970 ثبت کند، برانسون همواره در صدد آن بوده که یک گام از همه جلوتر باشد. او می نویسد که ویرجین آتلانتیک را در سال 1984 به عنوان یک شرکت هواپیمایی ثبت کرد با این ایده خلاق که سرویس بسیار متفاوتی به مشتری بدهد. ایده ای که در آن زمان انقلابی بود. هم اکنون نیز وی به دنبال تاسیس ویرجین کهکشانی به عنوان اولین شرکت ارائه دهنده امکان سفر به فضا است.

 

3. غرور سازمانی اثر شگفت انگیزی دارد.

وی می‌نویسد:‌"برای من هیچ چیز غمناک تر از شنیدن این نیست که کسی از محیطی که در آن کار می کند شرمنده باشد." صاحبان کسب و کار موفق باید تشخیص دهند که کارکنان آنها با ارزش ترین دارایی آنها هستند، و مدیران باید قدردان آنها باشند به گونه ای که کارمندان این موضوع را حس کنند. کارکنان در این شرایط نه تنها سخت تر کار می کنند، بلکه با جلوگیری از استخدام کارکنان بیشتر به شرکت کمک می کنند.

 4. رهبری با گوش دادن.

برانسون می گوید: مدیران بزرگ تشخیص می دهند که آنها تمام پاسخ ها را ندارند و به ایجاد تیم هایی برای کمک به رشد شرکت مبادرت می کنند.

 

5. در دسترس باشید

بنیانگذاران شرکت ها نباید خود را از آشنایی با کارکنان خود محروم کنند، چه آنها که در حال اجرا و راه اندازی یک کسب و کار هستند و یا آنها که صاحب یک امپراتوری چند میلیارد دلاری شرکت های بزرگ هستند. آنها باید کانال های ارتباطی خود با مدیران پایین دستی و همچنین کارکنان سطح پایین را باز نگهدارند. برانسون می گوید او همواره یک نوت بوک کوچک را با خود حمل می‌کند و هر زمان که در تعامل با کارکنان ویرجین است یادداشت بر می دارد.

 

پریوش خلیلی

دانشجوی ارشد تجارت الکترونیک دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت

 






نظرات کاربران
تاييديه : تشخيص عامل غير انساني
توجه : نظر شما پس از تایید مدیر سایت در سایت نمایش داده می شود !