اخبار

1396/11/18
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: 71 درصد موتور سیکلت سواران در محدوده طرح ترافیک مالک خودرو هستند.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: 71 درصد موتور سیکلت سواران در محدوده طرح ترافیک مالک خودرو هستند.

محسن پورسیدآقایی در چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع با بیان اینکه حمل و نقل فراگیر و هوای پاک از ارکان توسعه پایدار شهری است افزود: استراتژی هایی برای تحقق سیاست های حمل و نقل پایدار طراحی شده که اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی حمل ونقل همگانی، مدیریت تقاضای سفر مانند ایجاد محدوده طرح ترافیک از جمله این استراتژی ها است افزود: کاهش خودرو محوری در شبکه معابر و کاهش مطلوبیت استفاده از وسایل نقلیه شخصی، افزایش مطلوبیت سیستم های غیرموتوری شامل پیاده روی و دوچرخه سواری و ارتقاء فرهنگ ترافیک از دیگر استراتژی ها برای تحقق سیاست های حمل و نقل پایدار است.

وی در ادامه با بیان اینکه ساخت بزرگراه های جدید و تعریض معابر سبب افزایش تقاضای سفر خواهد شد افزود: طرح زوج و فرد و تغییر ساعت آغاز به کار ادارات موقتا معابر عمومی را خلوت می کند اما در بلند مدت سبب افزایش تقاضای سفر خواهد شد.

وی طرح ترافیک را در توسعه حمل و نقل پایدار شهری موثر دانست و افزود: طرح ترافیک جدید یک راهکار مناسب برای مدیریت تقاضای سفر است.

پور سیدآقایی با اشاره به اینکه هر موتور سیکلت 5 برابر خودروی سواری آلودگی ایجاد می کند افزود: بیش از 3 میلیون موتور در تهران داریم و مقصر تولید 10 درصد از ذرات معلق زیر 2.5 میکرون موتورسیکلت ها هستند.

وی با بیان اینکه هر خودروی شخصی به هر دلیلی که وارد طرح ترافیک می شود باید عوارض بدهد افزود: طرح ترافیکی که اکنون اجرا می‌شود کاملاً رانتی است و مردم را به دو دسته کلی تقسیم کرده است.

وی ادامه داد: روزانه 5.5 میلیون سفر در تهران داریم و حدود 2 میلیون و 750 هزار نفر در طول روز سوار مترو، اتوبوس و تاکسی می‌شوند.

وی در پایان گفت: منطق حکم می‌کند طرح ترافیک را عوارضی کنیم و این طرح بر اساس تجربه های موفق کشورهای دیگر طراحی شده است.

 






نظرات کاربران
تاييديه : تشخيص عامل غير انساني
توجه : نظر شما پس از تایید مدیر سایت در سایت نمایش داده می شود !